Klagomål och returer
Alla produkter kontrolleras och levereras oskadade innan de skickas. Vi packar dina produkter noggrant i en leveranslåda så att de når dig oskadade och i originalförpackning.
I enlighet med artikel 37 i konsumentskyddslagen, vid defekta produkter, kan du begära att företaget byter ut den defekta produkten mot en ny och felfri produkt, ersätter det betalda beloppet eller åtgärdar skadan på produkten. Vid delvis retur återbetalar företaget den del av beloppet som avser produkterna med returstatus.
Returer
Varor kan returneras inom 8 dagar från köpdagen. Om mer än 8 dagar har gått sedan köpet, kan vi tyvärr inte erbjuda återbetalning eller byte.
Byte av produkter
Byte av köp via webbutiken hanteras av BIOGARDENIA d.o.o.
Taborska cesta 38d, 1290 Grosuplje, Slovenien.
Produkter måste vara oöppnade, oanvända, oförändrade, oskadade och i originalförpackning. Tiden för byte är 8 dagar från mottagandet av varorna.
Byte är endast möjligt efter att kvitto eller kopia på kvitto har skickats in.
När vi mottagit den returnerade varan, kontrollerar vi returen och skickar ett e-postmeddelande som bekräftar mottagandet. Vi meddelar även om returen godkänns eller avslås.
Om returen godkänns kommer återbetalning att behandlas. Observera att återbetalning inte kan ske via ursprunglig betalningsmetod, utan endast genom banköverföring, inom 8 arbetsdagar.
Fördröjning av återbetalning
Om du ännu inte fått återbetalningen, kontrollera först ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan kortutgivaren, eftersom det kan ta tid innan återbetalningen officiellt registreras.
Kontakta därefter din bank. Det kan ta tid innan återbetalningen syns på ditt konto/kort.
Om du följt alla steg och fortfarande inte fått återbetalning, skicka e-post till info@rossen.si
Byte av varor
Byte av varor sker endast vid skadade produkter. Om du vill byta en produkt mot samma produkt, vänligen kontakta oss via e-post: info@rossen.si eller BIOGARDENIA d.o.o., Taborska cesta 38d, 1290 Grosuplje, Slovenien.
Leverans
Om du vill returnera en produkt, skicka den till: BIOGARDENIA d.o.o., Taborska cesta 38d, 1290 Grosuplje, Slovenien.
Kostnader för returfrakt står kunden för. Fraktkostnader återbetalas inte.
Vid retur av varor med högre värde rekommenderas att använda spårbar frakttjänst. Vi kan inte garantera mottagandet av varor som skickas med vanlig post utan spårning.